2013. március 30., szombat

Húsvéti tojáskáim


Hát mindenesetre azt bizton állíthatom, hogy ennyit még nem "vacakoltam" tojásdíszítéssel. De teljes mértékben megérte! Simogatja a lelkem, hogy képes voltam ilyen szép kis tojáskákat alkotni. A család egy része is látta már a műveket, és nekik is nagyon tetszett, ami külön öröm nekem. A legszebbeket már el is kapkodták. Íme az összkép:


Háromféle technikával díszítettem 5-5 tojást. Valamennyi kifújt tojás volt, hogy ne kelljen széttörni, ha esetleg jól sikerül.

Az első adag washi tape-el készült, bevallom nekem nagy csalódás volt, nem voltam elégedett az eredménnyel. A problémát az íves felület okozta, gyűrődött a tapasz.


Még a háromszögekből kirakott mozaik a legjobb talán. A teljes felületen betekert tojás (virágos) hiába a szép mintás tapasz, sztem nagyon gagyi lett, mert az alján meg a tetején a sok réteg kipúposodik... :( Azt javaslom, aki ilyen tapaszos technikával díszít tojást, vékony csíkokat használjon, pl így!

A második adag dekupázs technikával készült. Ez már jobb azért, nem?



Először is azzal kezdtem, hogy vettem matt fehér akrilfestéket, és 3 rétegben lefestettem a tojásokat. Minden réteg festés után körömreszelővel :) megcsiszoltam a felületet. A körömreszelő ugyanis sokkal jobban kézre áll nekem, mint a csiszpapír. Hiába, azt nők találták fel, nőknek :)
A tojásokat azért festettem fehérre, mert a szalvéta a ragasztó hatására áttetsző lesz, és a tojás eredeti színe torzította volna a minta színét.
Ezután leválasztottam a szalvéta festett rétegét, és ollóval kivágtam belőle a mintákat. Hát halljátok, én nem gondoltam volna, hogy szalvétát vágni ilyen nehéz! Puha, vékony kis anyag, folyton szakadni akar, elhajlik, wááá. Még jó hogy csak 5 tojást kellett készítenem :) Miután megvolt a kivágott minta és a vágyott elrendezés, csak egy pötty dekupázs ragasztó ment a tojásra, hogy megfogja a szalvétát, amíg a helyére illesztem. Ezután már felülről kentem át a mintát a ragasztós ecsettel, középtől a széle felé haladva. Mikor megszáradt, átkentem még egy réteg ragasztóval az egész tojást, hogy fényes legyen.
Abban az esetben, mikor a teljes tojást dekupázsoltam, ott kis darabka szalvétákat ragasztottam átfedéssel egymásra. Ha egy nagy darab szalvétát akartam volna ráragasztani, az íves felület miatt gyűrődött volna a szalvéta.

És most jöjjenek a kedvenceim, a harmadik adag, népi motívumokkal:


Aki most állna neki, üzenem ne tegye, már nem hiszem hogy elkészülhet vele hétfőig. Első körben ezeket a tojásokat is 3 rétegben fehérre festettem, és megcsiszoltam. Teljes száradás után elővettem anyukám hímzésmintáit, és a virágmotívumokat felhasználva megterveztem, majd ceruzával felrajzoltam a mintákat. Sajnos itt ott kikandikál egy kis grafitnyom, nade kicsire nemadunk :) Metálfényű akrilfestékeim voltak még régről, ezeket használtam két rétegben. Órákig csináltam, és imádtam! Olyan jól esett, hogy... nagyon :)
Végezetül jöjjön még pár kép.





Én ezzel kívánok minden kedves (és leendő kedves :) ) olvasómnak KELLEMES HÚSVÉTI ÜNNEPEKET! 

Sziasztok!

Frissítés: a magyarmintás tojásokról tettem fel videókat is, amin jobban látszanak :)








2 megjegyzés:

  1. Kedves Maszat Panka!

    Nagyon szép és ötletes dolgokat készítettél,
    nagyon tetszenek, ügyes vagy.
    jó egészséget kívánok a további munkáidhoz.

    Üdvözlettel: Margó :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Margó! Nagyon szépen köszönöm!A jó egészséget viszont kívánom!

      Törlés